pondělí 9. dubna 2018

Šití a pečení je radost

Ani se mi nechce věřit, že už je to skoro rok od mého posledního příspěvku, ve kterém jsem nepsala o šití, ale o tom, že nám do domácnosti přibyla kočička Mourinka. Takže Mourinka už bude mít brzy rok, zvykla si u nás velmi rychle a všechny ostatní členy rodiny si omotala kolem tlapek a samozřejmě nejvíc mne, protože se mnou tráví nejvíce času, když mám volno na šití. Když byla malinká, tak mi ležela dokonce přímo pod ramenem šicího stroje, teď už se tam ale nevleze, takže buď sedí přímo na něm, nebo poblíž a pozoruje, co mi vzniká pod jehlou.


 Za ten uplynulý rok jsem toho ušila opravdu dost, i když není toho tolik, kolik bych si představovala, času není mnoho, takže skříně s látkami nejdou pomalu zavřít a zrovna v pátek jsem si uvědomila, když jsem byla v Praze na dalším Praguepatchworkmeeting, že jsem si na něm vloni kupovala vánoční látky, které jsem ještě vůbec nepoužila, ale však ono se jim nic nestane...

Nebudu zde dlouze vypisovat ani ukazovat co jsem ušila za ten poslední rok, ale jenom to, co teď aktuálně mám rozešité, nebo jsem právě došila.

Bohužel už na Vánoce jsem si nestihla ušít vánoční deku, látky dorazily těsně před nimi, takže pomalu, kousek po kousku, mezi objednávkami, si ji šiji a mám z ní radost. Už jsem opravdu dlouho nešila "klasický" patchwork a možná proto mám o to větší radost při jejím šití.


Návod je podle časopisu American Patchwork and Quilting. Mám jí teď ušitou asi z 1/3, ale stále na očích, přehozenou přes dveře mojí pracovny, abych v každé volné chvíli aspoň kousek ušila.

Ale je pravda, že klasickou patchworkovou technikou jsem nedávno ušila na objednávku kulaté prostírání uprostřed s Drážďanským talířem v mojí oblíbené červeno-bílé kombinaci. Ta už dělá radost jedné milé paní z Jižní Moravy...


Minulý týden jsem došila a předala dečku pro miminko, další tři musím ušít co  nejdříve, protože termíny narození se blíží...

No abych se také pochlubila "cizím" peřím, dcera sice šití v genech nezískala, tedy prozatím, ale propadla kouzlu pečení dortů a jiných sladkostí, tento dort mi upekla k nedávným kulatým narozeninám...

Tento pekla pro kolegyni k narozeninám do práce a cupcaky na Velikonce...
 

Takže každá děláme to, co nás baví a tak to má být.

Přeji Vám všem krásné jarní dny.

Jana



 

2 komentáře: